A.M. van den Braken
  • Spoedgevallen
  • Inschrijfformulier
  • Bereikbaarheid huisartspraktijk
    • Openingstijden praktijk
    • Afspraak maken bij de huisarts
    • Telefonisch spreekuur huisarts
    • Avondspreekuur
    • Huisbezoek
    • Avond-, nacht- en weekenddienst
  • Contactformulier
  • zorgonline app voor uw mobiel
  • English
  • Over de organisatie van de praktijk
    • huisartsopleiding
    • Wat kan de assistente voor u betekenen?
  • NHG accreditatie praktijk
  • Agressie in de praktijk
  • Klachtenregeling wkkgz
    • Klachtenformulier
  • Privacyreglement/gegevensbeheer in de praktijk
    • Aanvraagformulier inzage, afschrift, correctie of vernietiging medische gegevens
  • Routebeschrijving
  • Medewerkers
  • Inschrijvingen voor patienten uit de wijk
  • uitschrijfformulier
  • Wijksamenwerkingsverband Noordenhaave
  • English version
  • Zelftests
  • Veelgestelde vragen
  • Nieuws
  • Cookiewetgeving
  • Klachtenregeling
  • Ik geef toestemming
  • Privacyverklaring
  • Praktijkfolder
  • vakantierooster 2025
  • A
  • A
  • A

Meldpunt Medicijnen

31 maart 2007

Vanaf nu kunt u opvallende ervaringen met uw medicijnen rechtstreeks melden op het digitale Meldpunt Medicijnen. Het Meldpunt Medicijnen is een samenwerking van DGV, Nederlands instituut voor
verantwoord medicijngebruik, vier patiëntenorganisaties, de Consumentenbond en de Wetenschapswinkel Geneesmiddelen Utrecht. U vindt het Meldpunt Medicijnen op www.meldpuntmedicijnen.nl.

Bij het meldpunt worden ervaringen van medicijngebruikers, zowel positieve als negatieve, systematisch verzameld en geanalyseerd. Patiënten- en consumentenorganisaties kunnen de informatie op
de site bijvoorbeeld gebruiken om hun leden beter voor te lichten over de voor- en nadelen van bepaalde medicijnen, inclusief verpakkingen en informatie in de bijsluiters. De resultaten kunnen ook
worden gebruikt om voorschrijvers van geneesmiddelen, bijvoorbeeld huisartsen en specialisten te informeren en om fabrikanten of de overheid aan te spreken op bepaalde aspecten van medicijnen.

Met welke vragen en opmerkingen kunt u bijvoorbeeld op het meldpunt terecht? Een paar voorbeelden: ‘Ik krijg de verpakking van middel X niet open omdat ik reuma heb.’ ‘Nu dit
middel niet meer vergoed wordt, krijg ik een ander middel voorgeschreven dat veel zwaarder is en daar ben ik niet blij mee.’ ‘Het merkloze middel Y geeft bij mij minder bijwerkingen dan
het merkgeneesmiddel.’ ‘Middel Z werkt helemaal niet, en middel A dat wel werkte is van de markt gehaald.’

Bron: Nederlands Huisartsen Genootschap, mei 2004

  • Spoedgevallen
  • Inschrijfformulier
  • Bereikbaarheid huisartspraktijk
    • Openingstijden praktijk
    • Afspraak maken bij de huisarts
    • Telefonisch spreekuur huisarts
    • Avondspreekuur
    • Huisbezoek
    • Avond-, nacht- en weekenddienst
  • Contactformulier
  • zorgonline app voor uw mobiel
  • English
  • Over de organisatie van de praktijk
    • huisartsopleiding
    • Wat kan de assistente voor u betekenen?
  • NHG accreditatie praktijk
  • Agressie in de praktijk
  • Klachtenregeling wkkgz
    • Klachtenformulier
  • Privacyreglement/gegevensbeheer in de praktijk
    • Aanvraagformulier inzage, afschrift, correctie of vernietiging medische gegevens
  • Routebeschrijving
  • Medewerkers
  • Inschrijvingen voor patienten uit de wijk
  • uitschrijfformulier
  • Wijksamenwerkingsverband Noordenhaave
  • English version
  • Zelftests
  • Veelgestelde vragen
  • Nieuws
  • Cookiewetgeving
  • Klachtenregeling
  • Ik geef toestemming
  • Privacyverklaring
  • Praktijkfolder
  • vakantierooster 2025
thuisarts.nl-logo

Patiëntenomgeving

Ga naar de patiëntenomgeving

Interactie

  • Reisvaccinatie
  • Inschrijfformulier
  • Contactformulier
  • Klachtenformulier
© 2025 A.M. van den Braken -
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving
  • Beheer